Jönköpings Södra IF mötte Husqvarna FF i ett hett derby under helgen. Matchen slutade med vinst till J-Södra med 1-0. Det var elva år sedan lagen senast möttes i seriesammanhang. Då var det i Superettan, nu är det en division lägre som gäller. J-Södras supportklubb Green Machine planerade ett tifo med derbyprägel. Mattias Jergell, ordförande för Green Machine, sa att de alltid gör ett hästjobb. Jönköpings Södra IF fick från början 500 biljetter till derbyt men på grund av hårt biljettryck har bortastå nu utökats med 50 platser ytterligare. Jönköpings länstrafik har även satt in extrabussar till matchen. J-Södras lagkapten Adam Lindström-Leister var nöjd med segern. Jönköpings Södra IFs tränare var också nöjd med resultatet. Matchen var en viktig seger för J-Södra i deras kamp för att avancera i seriesystemet. J-Södras supportrar firade segern med glädje och entusiasm.